Een nieuwe naam. Voor een nieuwe organisatie of product? Omdat er een fusie aankomt? Van ‘niets’ naar een naam in drie weken. Fortelle heeft een slimme én snelle aanpak....
Al onze ideeën, meningen, visies, tips, dingen die ons opvallen… Wij maken er een blog van & delen het hier en op onze LinkedIn. Wil je absoluut zeker weten dat je eerste rij zit bij het verschijnen van een kakelvers exemplaar? Meld je dan aan voor onze contentservice.
Een nieuwe naam. Voor een nieuwe organisatie of product? Omdat er een fusie aankomt? Van ‘niets’ naar een naam in drie weken. Fortelle heeft een slimme én snelle aanpak....
Het draait allemaal om waarde. Content moet iets toevoegen. Kennis, inspiratie, verdieping. Dan is content geen content meer, maar wordt het high-end content. Dan brengt het je iets wat je nog niet wist....
Een bladformule voorkomt stuurloos ronddobberen en discussies over onderwerpen. Dankzij een bladformule weet je precies wie je met welke boodschap wilt bereiken. Het vormt de rode draad van het (relatie)magazine....
Wat als je in tijden van corona geen cameraploeg over de vloer kunt hebben, maar wel een video wilt maken? Doe het zelf!...
Zelf een video maken met je smartphone is echt niet zo moeilijk. Maar je moet wel een aantal basisregels onthouden....
Fortelle organiseert dit voorjaar een aantal expertsessies over contentcreatie. Aan deelname zijn geen kosten verbonden....
Je bent als organisatie op zoek naar een bureau dat content voor je kan verzorgen. Hoe kies je dan de juiste partner? En als je eenmaal hebt gekozen, hoe zorg je dan voor een succesvolle samenwerking?...
Een personeelsblad is een ideaal middel om je medewerkers te informeren over de ontwikkelingen binnen je organisatie, met relevante (en leuke!) content...
Uw relatiemagazine verbeteren? Fortelle beoordeelt uw magazine (gratis!) om het nog beter en sterker te maken. ...
Het draait allemaal om waarde. Content moet iets toevoegen. Kennis, inspiratie, verdieping. Dan is content geen content meer, maar wordt het high-end content. Dan brengt het je iets wat je nog niet wist....
Soms loop je als organisatie bij het creëren van content vast of heb je geen inspiratie om tot het juiste idee of concept te komen. Contentcreatie uitbesteden ligt dan voor de hand....
Gebrek aan tijd, het ontbreken van de juiste competenties én de behoefte aan een frisse kijk, zijn dé redenen om content uit te besteden....
E-mails, tweets, video’s, foto’s: dagelijks worden we overladen met digitale content. Hoe val je dan op? Met print!...
Infographics en datavisualisaties kennen we in allerlei soorten en maten. Erik selecteerde een paar mooie voorbeelden....
Een goede spanningsboog is de basis voor elk verhaal. Zelfs als dat verhaal een infographic is!...
Infographics zijn fantastisch. Ze maken ingewikkelde materie zichtbaar met beeld. Zodat je hersenen het weer wat beter kunnen opslurpen, structureren én verwerken. ...
Bij Fortelle zijn we fan van podcasts. Niet alleen ik, maar ook mijn collega’s dompelen zich regelmatig onder in een podcastserie. Dit zijn onze favorieten!...
In deel 3 van deze mini-blogserie over podcasts behandel ik alle vragen die ik in de vorige twee bijdragen niet heb behandeld, maar waar je wel het antwoord op wil hebben. ...
Stap één is een goed uitgewerkt idee waarin je jezelf de volgende vragen stelt: Wat wil ik bereiken? Wie zijn mijn luisteraars? Wie wil ik daarnaast bereiken? Dit bepaalt je koers....
Ooit verwacht dat radio anno 2019 weer aan een opmars bezig zou zijn? Lees waarom het nu een goed moment is om te starten met podcasts....
Verhalen vertellen. Het gaat steeds vaker met bewegend beeld. En uiteraard, online. Toch is digitaal niet altijd de meest geijkte keuze. Maar het vergt wel de nodige moed om anno nu vol overtuiging te kiezen voor print....
Over de groeiende populariteit van video hoeven we niet uit te wijden. Die ontwikkeling is bekend. In ons eigen dagelijks werk als producent van content merken we die belangrijke verschuiving ook. ...
Lange teksten mogen weer. Althans, dat meen ik op te maken uit de opkomst van de term ‘longread’. Het ouderwetse leesverhaal, maar dan digitaal. Lezers hebben blijkbaar weer tijd voor tekst en een goed verhaal. Mag ik in het kielzog van deze trend een ander eerherstel bepleiten: dat van de lange zin?...
Koffie? Heerlijk. Zwart graag. Of, als het een dubbele espresso mag zijn, dan graag met een ‘mespuntje’ suiker. Het is ook de brandstof waar mijn teksten mee ontstaan. En waar elke goede tekst eigenlijk ook mee moet eindigen…....
Internetverbindingen worden sneller en schermen groter. Goed nieuws voor websites en (online) magazines, die nog meer ruimte kunnen maken voor beeld. Paradoxaal genoeg lijken de aandacht en budgetten voor beeld echter alleen maar te krimpen…...