Wij zijn gek op goede content en vinden bovendien vaak ook nog iets van iets ;-).

Al onze ideeën, meningen, visies, tips, dingen die ons opvallen… Wij maken er een blog van & delen het hier en op onze LinkedIn Company page. Wil je absoluut zeker weten dat je first row zit bij het verschijnen van een kakelvers exemplaar? Meld je dan aan voor onze contentservice.

  • Deze podcasts moet je luisteren

    Bij Fortelle zijn we fan van podcasts. Niet alleen ik, maar ook mijn collega’s dompelen zich regelmatig onder in een podcastserie. Dit zijn onze favorieten!...

  • Podcasts: waar vind ik ze en hoe zorg ik dat mensen gaan luisteren?

    In deel 3 van deze mini-blogserie over podcasts behandel ik alle vragen die ik in de vorige twee bijdragen niet heb behandeld, maar waar je wel het antwoord op wil hebben. ...

  • Starten met podcasts. Hoe doe ik dat?

    Stap één is een goed uitgewerkt idee waarin je jezelf de volgende vragen stelt: Wat wil ik bereiken? Wie zijn mijn luisteraars? Wie wil ik daarnaast bereiken? Dit bepaalt je koers....

  • Waarom een podcast onderdeel moet zijn van je contentstrategie

    Ooit verwacht dat radio anno 2019 weer aan een opmars bezig zou zijn? Lees waarom het nu een goed moment is om te starten met podcasts....

  • Wie durft te kiezen voor print?

    Verhalen vertellen. Het gaat steeds vaker met bewegend beeld. En uiteraard, online. Toch is digitaal niet altijd de meest geijkte keuze. Maar het vergt wel de nodige moed om anno nu vol overtuiging te kiezen voor print....

  • Harde cijfers! Dáárom mag (online) video in geen enkele contentstrategie ontbreken

    Over de groeiende populariteit van video hoeven we niet uit te wijden. Die ontwikkeling is bekend. In ons eigen dagelijks werk als producent van content merken we die belangrijke verschuiving ook. ...

  • Wie lui is hakt een lange zin in stukjes

    Lange teksten mogen weer. Althans, dat meen ik op te maken uit de opkomst van de term ‘longread’. Het ouderwetse leesverhaal, maar dan digitaal. Lezers hebben blijkbaar weer tijd voor tekst en een goed verhaal. Mag ik in het kielzog van deze trend een ander eerherstel bepleiten: dat van de lange zin?...

  • Waarom goede tekst begint én eindigt met koffie

    Koffie? Heerlijk. Zwart graag. Of, als het een dubbele espresso mag zijn, dan graag met een ‘mespuntje’ suiker. Het is ook de brandstof waar mijn teksten mee ontstaan. En waar elke goede tekst eigenlijk ook mee moet eindigen…....

  • De beeldparadox: grotere foto’s, kleinere budgetten…

    Internetverbindingen worden sneller en schermen groter. Goed nieuws voor websites en (online) magazines, die nog meer ruimte kunnen maken voor beeld. Paradoxaal genoeg lijken de aandacht en budgetten voor beeld echter alleen maar te krimpen…...